På denne side kan du se videoer, der viser, hvordan du bruger de mest almindelige funktioner i Flextilmelding. Hvis du har et problem eller spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her, så kan du kigge på vores generelle supportside eller skrive en besked til os. Du er også altid velkommen til at ringe på +45 4422 8888.

I samarbejde med FDF er Flextilmelding blevet tilpasset til de behov, som FDF kredse har til kontingentbetaling og tilmeldinger til events. Forbundskontoret kan ikke svare på supportspørgsmål vedrørende brug af Flextilmelding.

Nye kortgebyrer

Pr. 1/3 implementerer Flexminds nye og lavere kortgebyrer, til fordel for dig som arrangør.
  • 0,54 kr. +0,19 % af det samlede købsbeløb, på Dankort og Visa Dankort. Dog højest 2,50kr.
  •  0,7 % af det samlede købsbeløb på andre kort (mastercard, electron m.m.).

 

Brug for hjælp

Hvis du oplever problemer, så kig på flexminds.dk/support for hjælp. Du er også velkommen til at kontakte os.

Opret et arrangement

Vi har lavet fire skabeloner, der gør det nemt og hurtigt for dig at lave en kontingentopkrævning eller en tilmelding:

Inviter deltagere

Flextilmelding er koblet sammen med FDFs medlemssystem, Carla. Det betyder, at du nemt kan invitere FDF'erne fra din kreds til dit arrangement. Du kan invitere enkelte FDF'ere eller vælge hele klasser  på en gang. Når invitationerne er sendt ud på mail, kan du nemt holde øje med, hvem der har tilmeldt sig eller sende en påmindelse.

Økonomi og rabatkoder

Her har vi samlet svar på spørgsmål vedrørende afregning, priser og det med småt.

Du kan også se, hvordan du nemt udsteder rabatkoder. Du kan bruge dem til at tilbyde for eksempel søskenderabat, friplads eller rabat, hvis man ikke kan deltage i hele arrangementet.

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du se svar på ofte stillede spørgsmål til systemet.

 

Events

Du kan slette en event, så længe den ikke er publiceret. Hvis eventen ikke har været det, sletter du eventen ved at gøre følgende:

  1. Login på din arrangørside. Den finder du på www.flexbillet.dk/navnet-på-din-arrangør
  2. Tryk på knappen “Vis mine events”
  3. Vælg den event, som du gerne vil slette
  4. Tjek at eventen er i tilretningstilstand. Er den ikke det, gør du det ved at trykke på knappen “Tilretning” i panelet “Event tilstand”
  5. Når eventen er i tilretningstilstand, trykker du på “Vis flere” i panelet “Handlinger”. Der kommer nu tre knapper mere til syne
  6. Tryk på knappen “Slet event”
  7. Godkend sletningen af eventen i det vindue, der kommer frem ved at trykke på knappen “Delete”
  8. Eventen er nu slettet og vil efter kort tid forsvinde fra listen over events.

Når en event er publiceret, kan den ikke slettes. Det skyldes, at der er en lovkrav om, at information om transaktioner skal gemmes. Eventen forsvinder dog fra listen over aktive events, når den er afholdt.

Du kan nemt rette i de data, der er angivet ved tilmelding til en event.

For at rette i et felt, kræver det, at feltet er sat som redigerbart. Det kan du se her, hvordan du gør: Hvordan sætter jeg et felt til at være redigerbart?

Hvis du ønsker at rette data på en deltager på en event, der bliver afholdt af en anden arrangør, kan du ikke angive, hvilke felter du gerne vil kunne rette. Det bestemmer arrangøren af eventen. Kontakt derfor arrangøren for at få adgang til at rette i et felt.

Sådan rettet du deltager data

  1. Login på din arrangørside
  2. Gå til oversigten over dine events ved at trykke på knappen “Vis mine events”
  3. Tryk på knappen “Driftsvisning”
  4. Fold den event ud, hvor du gerne vil rette deltagerdata
  5. Fold liste over deltagere ud
  6. Tryk på den deltager, du ønsker at ændre deltagerdata på
  7. Tryk på blyanten
  8. I det vindue, der kommer frem, kan du folde forskellige grupperinger af deltagerdata ud. Fold grupperingerne ud for at finde de data, du gerne vil rette
  9. Ret data og tryk på knappen “Gem”
  10. Hvis de rettede data bliver vist på en billet til eventen, kan du gensende billetten med de nye data. Du kan angive en kommentar, der bliver vist i mailen til deltageren
  11. Hvis du ønsker at se rettelserne i listen over deltagere, skal du genindlæse siden. Er der flere deltagere, du vil rette data på, kan du vente med at genindlæse siden over deltagere

 

Kategori: Events

 

For at kunne rette data på en tilmelding til en event, skal du sætte de felter, som du ønsker at kunne redigere, til redigerbare.

Sådan sætter du et felt i en event til redigerbar

  1. Login på din arrangørside
  2. Gå til oversigten over dine events ved at trykke på knappen “Vis mine events”
  3. Vælg den event, du gerne vil sætte et felt til redigerbart på
  4. Eventen skal enten være i tilretning eller suspenderet tilstand
  5. Tryk på knappen “Form & Flow”
  6. Find det felt, som skal kunne redigeres
  7. Tryk på feltet og tryk på redigeringsknappen (blyanten ud for feltet)
  8. Vælg fanen “Andet”
  9. Ret værdien i feltet “Data redigerbare” til “Kan redigeres af arrangør”. Skal underafdelinger til din arrangør kunne redigere feltet, skal du sætte værdien til “Kan redigeres af arrangør/afdeling”
  10. Tryk på knappen “Luk” for at lukke vinduet
  11. Tryk på knappen “Tilbage til liste” for at komme tilbage til listen over events

Du kan nu redigere tilmeldingsdata i feltet.

Du kan teste det ved at prøve at redigere i en deltagers tilmeldingsdata. Det kan du se her, hvordan du gør: Hvordan retter jeg data på en deltager?

Kategori: Events

Når man se den fulde information om en event og mens man tilmelder sig, kan der være en fane til højre, der hedder “Deltagere”. Hvis du ønsker at fjerne denne liste, skal du gøre følgende:

  1. Login på din arrangørside. Den finder du på www.flexbillet.dk/navnet-på-din-arrangør
  2. Tryk på knappen “Vis mine events”
  3. Vælg den relevante event i listen over events
  4. I højre side er der et panel “Design”. I det panel står teksten “Vis flere”. Tryk på denne tekst
  5. Tryk nu på knappen “Event tabs”, der kommer frem
  6. For at slette fanen “Deltagere”, trykker du på knappen “Fjern faneblad” ud for fanen “Deltagere”
Kategori: Events

Du kan nemt annullere og refundere et køb. Købsbeløbet bliver refunderet til det betalingskort, som blev brugt ved betaling.

Vær opmærksom på, at har du valgt, at du som arrangør betaler tilmeldingsgebyret, vil du blive opkrævet dette gebyr. Har du valgt at køber selv skal betale tilmeldingsgebyret, vil gebyret ikke blive refunderet.

Sådan annullerer og refunderer du et køb:

  1. Login på din arrangørside. Den finder du på www.flexbillet.dk/navnet-på-din-arrangør
  2. Tryk på knappen “Vis og administrer køb”
  3. Du kan nu søge det køb frem, du gerne vil annullere og refundere:
    1. I “Events” kan du vælge en specifik event. Vælger du ikke nogen, søger du i alle publicerede events
    2. I feltet “Søg” kan du vælge, hvad du gerne vil søge på. I feltet skriver du den værdi, du vil søge efter.
    3. I “Tilstand” kan du vælge hvilken tilstand købet, skal være i. Som standard søger man kun i gennemførte køb.
    4. Ønsker du kun at søge i køb på en bestemt dato eller i et bestemt dato-interval, kan du angive dem under “Dato”.
    5. Tryk på knappen “Søg” for at søge efter den angivne værdi.
  4. Når du har søgt det køb frem, du gerne vil annullere og refundere, trykker du på knappen “Funktioner” ud for det relevante køb
  5. Vælg menupunktet “Annuller/refunder køb”. Købet bliver nu annulleret og pengene refunderet til købers betalingskort

I det nye design har vi gjort det nemmere at bruge billeder. Du behøver kun angive ét billede i størrelsen 800×514 px. Da dette format er anderledes end tidligere, bliver dine events skaleret op på oversigtssiden. Derfor vil billederne se en smule grynet ud.

Når du angiver et nyt billede til dine events, kan du vælge kun at uploade et billede. Det billede bliver brugt på eventsoversigten, eventdetaljesiden og ved deling på sociale medier.

Hvis du vil, kan du vælge at angive et andet billede til eventens detaljeside og billede, når eventen deles på sociale medier.

Kategori: Events, Nyt site

Du kan på en event angive, hvor mange billetter man kan købe. Hver billet hænger sammen med en deltagerangivelse, så har du flere deltagerangivelser, har du også flere billetter. For hver billet kan du sætte et max antal.

Har du en event med to deltagerangivelser, kan du på den måde angive, at der er eks. 100 billetter a den ene slags deltager og eks. 50 af den anden slags.

Sådan ændrer du antallet af max. billetter:

  1. Login på din arrangørside
  2. Gå til oversigten over dine events ved at trykke på knappen “Vis mine events”
  3. Tryk på teksten “Vis flere” under panelet “Design”
  4. Tryk på knappen “Deltager angivelse”
  5. Du kan nu ændre følgende for hver deltagerangivelse:
    1. Max billetter total: angiver, hvor mange billetter der er til rådighed
    2. Max billetter pr. køb: angiver, hvor mange billetter man kan købe på én gang
    3. Reserveret i alt: information til dig om, hvor mange billetter der er købt i alt
    4. Reserveret idag: information til dig om, hvor mange billetter der er købt idag
    5. Pris: hvad prisen er pr. billet
  6. Ønsker du at ændre antallet af billetter til salg, retter du blot værdien i feltet “Max billetter totalt”.
Kategori: Betaling, Events

Load More